منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
زير آب زني از نوع گوگلي

زير آب زني از نوع گوگلي

ساخت وب سايت شخصي

ساخت وب سايت شخصي

ساختار ایندکس

ساختار ایندکس

ساختمان داده چیست؟

ساختمان داده چیست؟

چكيده اي از قوانين كشور عربستان سعودي

چكيده اي از قوانين كشور عربستان سعودي

معرفي و اهميت موسسات رتبه بندي در بازار سرمايه

معرفي و اهميت موسسات رتبه بندي در بازار سرمايه

جذب فوري ثروت

جذب فوري ثروت

مطالعات اجتماعي پايه هشتم دوره اول متوسطه

مطالعات اجتماعي پايه هشتم دوره اول متوسطه

گروه محصول -> عمومی

آشنایی با فن تدریس (2)



قیمت: ۱۰۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 5     کد محصول :12990



 

قالب>>>  ورد

 

آشنایی با فن تدریس (2)

فصل دوم : الگوهاي طرح درس

در تدريس، عوامل متعددي نقش دارند؛ بنابراين معلم بايد در شرايطي خاص، چهار چوبي محدود از فرايند تدريس را به عنوان الگو انتخاب كند تا بتواند فعاليت هاي آموزشي خود را، به نحو مطلوبي سازماندهي كند. الگوهاي تدريس متعددند؛ در فصل حاضر فقط پنج نمونه ازآنها مورد بررسي و تحليل قرار گرفته است؛ اين پنج الگو عبارتند از: الگوي ماشيني نگري، الگوي سازماني نگري، الگوي عمومي تدريس، الگوي پيش سازماندهنده والگوي حل مسأله.

 

1.الگوي ماشيني نگري

اين الگو، يك الگوي آموزشي قديمي است. در اين الگو، به شاگرد به عنوان موجودي تهي و غير فعال نگريسته مي شود. محور فعاليت در اين الگو، شكل دادن به رفتار شاگرد بر اساس قالب هاي از قبل تعيين شده است؛ در مراحل اجرايي اين الگو معلم، مركز و نقطه اتكاي شاگردان است و هميشه به عنوان دريايي از معلومات در مقابل آنها ظاهر مي شود.ازويژگي هاي الگوي ماشيني نگري، اين است كه شاگردان، مطالب را هم زود مي فهمند و هم زود از ياد مي برند؛ زيرا براي آنان و معلمشان، هدفي غير از گذراندن امتحان وجود ندارد.

 

2.الگوي سازماني نگري

در اين الگو، شاگرد ذاتاً فعال پنداشته مي شود و به همين دليل، در فرايند آموزش، توجه به توانايي هاي شاگرد، از اهميت زيادي برخوردار است؛ عده اي اين الگو را الگوي شاگرد مدار ناميده اند؛ چرا كه در اين الگو، معلم هميشه به علل و چگونگي رفتار شاگردان توجه دارد، وهيچگاه رفتار آنان را ناديده نمي گيرد و برنامه ها را در جهت درك و فهم آنان سوق مي دهد. ايجاد مدارس و كلاس هاي تحول يافته، تغيير در نحوه آموزش، ايجاد آزمايشگاه هاي يادگيري و نظاير آن، از نتايج نفوذ الگوي سازماني نگري در سيستم هاي آموزشي است.

 

3.الگوي عمومي تدريس

معروف ترين الگويي كه در مدارس استفاده مي شود، الگوي عمومي تدريس است؛اين الگو يك الگوي ساده است

كه معلم مي تواند، در تمام سطوح از آن استفاده كند. مراحل اجرايي اين الگو را مي توان به شرح زير تقسيم كرد:

مرحله اول:تعيين هدف هاي تدريس و هدف هاي رفتاري

در اين مرحله، بايد پيش از آغاز تدريس، اطلاعات، مفاهيم، اصول و ساير مطالب و محتواي درس، توسط معلم، به صورت هدف هاي كاملاً صريح و روشن بيان شود.

مرحله دوم: تعيين رفتار ورودي و ارزشيابي تشخيصي

در اين مرحله، پس از تعيين هدف هاي رفتاري، معلم بايد از طريق ارزشيابي تشخيصي، توانايي هاي شاگردان را براي آموختن هدف هاي رفتاري، معين سازد.

مرحله سوم: تعيين شيوه ها و وسايل تدريس

در اين مرحله، معلم بايد شيوه ها و وسايل تدريس خود را با توجه به مفاهيم درس، شرايط، امكانات وويژگي هاي شاگردان انتخاب كند.



  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2

مطالعات اجتماعي پايه هشتم دوره اول متوسطه

مطالعات اجتماعي پايه هشتم دوره اول متوسطه

مطالعات اجتماعي پايه هشتم دوره اول متوسطه

حجم:35475KB | بازدید :6

سخنی با دبیران گرامی خداوند متعال را سپاس می گوییم که به لطف او توانستیم کتاب مطالعات اجتماعی پایهٔ هشتم دورهٔ اوّل متوسطه را به شما تقدیم کنیم. با توجه به بروز مشکلات ناشی از تعدد دروس و درخواست شما معلمان عزیز از سال ها قبل و همچنین سیاست های آموزشی و خط مشی های برنامهٔ...

جذب فوري ثروت

جذب فوري ثروت

جذب فوري ثروت

حجم:29780KB | بازدید :12

آنچه در کتاب جذب فوری ثروت می آموزید... فرمولی 7 مرحله ای برای جذب فوری پول و ثروت به زندگی شما ü چگونه بر باورھای مخفی ای که پول و ثروت را از شما دور می کند غلبه کنید و آنھا را ü برای ھمیشه حذف کنید چگونه از فرمول تضمین شده "جذب فوری ثروت" استفاده کنید تا ثروت و پول...

چگونه سلامت خود را درمحيط رسانه هاي ديجيتال حفظ كنيم

چگونه سلامت خود را درمحيط رسانه هاي ديجيتال حفظ كنيم

چگونه سلامت خود را درمحيط رسانه هاي ديجيتال حفظ كنيم

حجم:8937KB | بازدید :3

در سا لهاي اخير كاربرد رسان ههاي ديجيتال مبتني بر رايانه، تلفن همراه و اينترنت به يك ضرورت تبديل شده است. لازم است شما نوجوانان شيوه استفاده صحيح از آن را بياموزيد. بدين ترتيب ضمن برخورداري از فوايد اين محيط جذاب از آسي بهاي احتمالي آن در امان بمانید. مركز توسعه فناوري...

كتاب الكترونيكي راز و رمزهاي ناگفته ذهن

كتاب الكترونيكي راز و رمزهاي ناگفته ذهن

كتاب الكترونيكي راز و رمزهاي ناگفته ذهن

حجم:5475KB | بازدید :2

چرا نوشتن این کتاب 11 سال طول کشید؟ چرا برخی افراد از قانون جذب نتیجه نمی گیرند؟ حفره ی ذھنی دقیقا چیست؟ چگونه در پروسه ی جذب رویاھا ذھن تان را به بھترین دوست و حامی خود تبدیل کنید؟ چرا ذھن تان در مقابل پذیرفتن باورھای جدید، خواسته ھا و آرزوھای شما از خود مقاومت نشان...

سواد رسانه اي واجب تر از نان شب

سواد رسانه اي واجب تر از نان شب

سواد رسانه اي واجب تر از نان شب

حجم:2007KB | بازدید :2

¢در عصر ارتباطات و اطلاعات هجوم انواع برنامه ها و پيام ها اين ضرورت را ايجاد كرده تا مخاطب به دانشي براي انتخاب پيام ها و برنامه هاي مناسب مجهز شود. از حالت انفعال و مصرف كننده صرف خارج شده و بر اساس نيازهاي اطلاعاتي اش دست به انتخاب زده و خود را در معرض هرگونه پيام قرار...

معرفي نژادهاي گاوهاي بومي ايران و نژادهاي شيري جهان

معرفي نژادهاي گاوهاي بومي ايران و نژادهاي شيري جهان

معرفي نژادهاي گاوهاي بومي ايران و نژادهاي شيري جهان

حجم:617KB | بازدید :2

معرفي نژادهاي گاوهاي بومي ايران و نژادهاي شيري جهان همراه با عكس توضيح در مورد مناطق زندگي و شرايط نگهداري و ويژگيهاي خاص آن نژاد و بعضي از اصول نگهداري و پرورش در اين مجموعه گردآوري...

چكيده اي از قوانين كشور عربستان سعودي

چكيده اي از قوانين كشور عربستان سعودي

چكيده اي از قوانين كشور عربستان سعودي

حجم:585KB | بازدید :13

برای زائران کشورهای اسلامی )ویژه حج( تهیه تدوین : سید ابراهیم اسداللهی بهار : 9313 فهرست مطالب فصل اول: الف( ساختار حکومتی: ب( دستگاه قضایی: -1 دادگاه عالی -2 دادگاه استیناف -3 دادگاه درجه یک فصل دوم: روادید شرایط دریافت روادید حج تمتع بار همراه زائر درسفرهوایی)بار...